Thursday, September 18, 2008

today

Arini aku begitu bersemangat untuk bangun pagi...ade banyak perkara yang perlu aku lakukan...lagipun aku suke waktu pagi...cuaca dingin..tambahan plak aku tinggal di kampung...so biasalah kalau kene kejut dgn ayam...ehehe..kalau masa aku kecik dulu lebih menarik..ada itik, kerbau...so itik akan jalan terkedek-kedek dgn member-member sesama diorg.... tapi aku tak dapatrase semua pengalaman tu lame sgt...tak taulah reason ape tapi mak selalu cakap...itik kuat makan sagu, zaman skrg susah nak cari sagu...so susah nak bela itik....bagi orang Rembau yang berketurunan minangkabau , mostly akn bela kerbau...bagi kebanyakan org kerbau ni kotor dan mengelikan...tapi itu priority org Rembau...bagi aku daging kerbau best...Kerbau ade tabiat macam hyppo..suke berendam di dalam kubang ( lopak air) ....takkan kacau orng...buat tak tau je...keluarga aku dah lame tak bela kerbau sbb leceh....

ehehe panjang lebar plak bercerita pasal life kampung aku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!