Tuesday, August 2, 2011

Keputusan temuduga SPP

aku baru je keputusan temuduga aku kat SPP online
hasilnya:

Hadir Tidak Temuduga

sedih ....
ku rasakan hatiku seolah-olah basah dek rintihan air mata
tapi aku masih mampu mengawal emosi dan raut wajah
berkat bulan Ramadhan

aku tau ramai kawan aku yang lulus
walaupun sessi interview sgt mendebarkan
tapi alhamdulillah mereka lulus

cuma aku
kesilapan kecil yang aku lakukan pada 16/06/2011
menyebabkan aku gagal masuk ke bilik interview
ye...
kesilapan kecil:
"aku lupa bawak transkrip Ijazah Bahasa Melayu"

ape boleh buat
aku sudah merayu dengan pegawai
namun mereka tegas
aku tetap tidak dibenarkan masuk
dan aku akur

dalam akur aku merintih
hati aku bermonolog
biarpun ramai yang bersimpati
aku perlu bangkit
dan satu-satu ayat yang membuatkan aku sedar
" Kdanag-kadang, bila kita hendak mendapatkan sesuatu yang amat besar.....Maka dugaan yang mendatang juga mmg besar"

perkara itu sudah lama berlalu
hampir 2 bulan
dan kini aku sudah pun bangkit
sudah kembali segar

aku kembali muhasabah diri
kadang-kadang kita gagal
disebabkan kesilapan diri kita
lalu kita ubah
lalu kita perbaiki
lalu kita insaf
namun masih juga kegagalan datang singgah
walau segalanya
telah dikorbankan
telah dipertaruhkan
telah dilaksanakan
dan kembali lah
dan tunduklah
kepada Redha
redha pada qada' dan qadar
kerana di situlah timbangan iman

insyaallah

p/s : insyaallah...aku akan cube yang terbaik untuk next interview....tapi tak tau lah bila...
namun aku yakin...pasti ade cume lambaat atau cepat je....AMIN...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!