Friday, October 17, 2008

Kedai Makan Hajjah Mona Asam Pedas

erm...tempat yang aku nak perkenalkan kali ni pun kat Melaka juga...kat Bandar Hilir...
Mesti ade di antara korang yang pernah terbaca, terdengar atau tertengok pasal tempat ni kan...tempat ni pun mmg glamer antara orang Melaka..rasenye mesti korang dah dapat agak pasal makanan yang disediakan di tempat ni kan...Kedai ni menyediakan pelbagai jenis ikan yang dimasak asam pedas...mcmc-mcm...ikan tenggiri, ikan kembung, ikan pari

so smlm aku pun pegolah makan kat sane ngan kawan aku...memula teringin makan ikan bakar kat Umbai..tapi atas cadangan member aku tuh aku pun ikut jela makan kat kedai makcik Mona tu...tak tau plak die nak bawak situ...die cume cakap nak ajak makan kat kedai masak asam...tak plak cakap pasal name kedai ...atau segala puji-pujian ttg kedai tu....so aku pun main ikut jela...janji perut yang lapar boleh terisi...lapar....yelah pose...so kalau nak buka pose teringinla makan , makanan special....

yang aku nampak kat sini ramai gak customer cina...very impress kalau peniaga melayu dapat cari customer cina.....then dgn perut yang lapar aku pun tak sabar nak oder...yelah besa kedai melayu ni ...servis lambat ...so kenelah oder cepat....but!!!!!!...tak ku sangka....dalam 5 minit sumer yang aku oder dah sampai..pergh...cepat , panas....dan sedap....

aku oder ikan teggiri masak asam, nasi, ais kosong, dan tetel...bagi sesiapa yang tak pernah tahu dan makan tetel...aku bolehlah explain sket-sket....aku pun baru 1st time makan...so tetel ni daging yang lembik dan ade lemak-lemak sket....so lauk ni nak macam rase kari pun ade...masam pun ade....takj taulah....tapi sedap....dan pasal masak asam kat kedai ni...aku boleh kate world la...sbb siapa suke makan masam...mmg suke gile...tapi siape tak suke masam.....just tryla k....sbb mmg masam tapi tak pedas sgt...oklah.....

sb aku ni org n9 suke akan pedas lah juga...aku lebih prefer kurang masam tapi pedas....tapi member aku tu mmg taste melaka....ergh aku tgk die mmg suke gile makan kat situ....die kate tulah taste org melaka....mg suke makan masam....makan pun murah....sblm aku balik aku ade oder lagi ikan pari masak asam....total 15....kat situ pun ade jual otak-otak dan satay....tuh pun aku oder sb nak bawak balik.....sedap gak....so bagi pendapat aku kedai ni boleh dijadikan destinasi lah kalau nak rase taste dan masakan kat melaka....

alah tak jauh pun dari Mahkota Parade tuh dalam 10 minit je naik kete...insyaallah aku akan update gambar kedai tuh kemudian k...buat mase ni takde card reader...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!