Monday, January 31, 2011

gong xi fa cai

lagi 2 hari nak sambut hari raya cina ...
sambutan raya cine ni pun meriah juga kat malaysia...
sbb bukan cine je yang excited...
semua org excited ....sbb sume dapat cuti ...
tapi di dalam kemeriahan cuti dan perayaan ni...
tak lupe ucapan terima kasih kepada semua yang akan tetap setia menjalankan tugas...

since last week one thing come across my mind
isu makan besar...
dan perkara ni pun telah aku perdebatkan
tapi kepada individu yang salah..
most of them malay...

about MAKAN BESAR
selalunye aku dengar makan besar ni aku dengar wajib untuk semua family members...
so im start thinking...
mcmane kalau orang yang dah kwin...
so dioerng akan pegi makan besar kat side husband atau wife...
atau kedua-dua belah pihak...

ape - ape pun aku ttp salute lah chinese
sbb aku tak penah dngar dieorng komplen isu ni...
eheheh....
atau aku yang tak penah tau...
wondering???? but still didnt get answer
ade juga hasrat nak tanye member yang chinese
but i fell they must busy rite now..
i still can hold my question untill after CNY...

and this year aku baru realize...'
tentang habit chinese during this festive season
be4 this aku cume sedar ttg limau mandarin je
rupenye dieorng suke juga makan kacang, arrow head ( dont know malay name)...and simple food...
no wonder la market banyak jual all this food rite now...
ehehehe....


ape ape pun....thank to chinese
thank to all malaysian...
really enjoy this holiday....
and do enjoy to learn new things
.....GONG XI FA CAI........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!