Wednesday, October 19, 2011

lokan...


korang pernah makan lokan???
kebetulan aku tertengok tv show pasal makan2
dan dieorng tunjukkan pasal lokan
ermm menarik lah pulak
kebetulan pulak
aku terjumpe org yang jual lokan, kupang dan siput
kat tepi jalan
pk punye pk
aku beli lah lokan 2 kg
cube jelah kan
mane tau kot sedap kan
lokan ni mmg besar
so 2 kg tu tak lah banyak sgt
tapi tak ingat pulak 1 kg berape hinggit
so memula aku rebus dulu lokan tu
after rebus aku keluarkan isi

bile cengkerang loka ni terbuka
so dah masak lah lokan tu
so after dah rebus aku buat sambal lokan
nak masak paprik pun buleh je
ermmm
tak tau la same ade aku yang tak pandai masak
atau......



tapi aku tak suke sgt dgn rase lokan ni
maybe ade yang suke
yelah tekak masing2 kan....
well
ape ape pun....kite kene mencube
yeaHHHHH!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!