Sunday, November 13, 2011

Mak Pergi Kenduri Kawin....

piZap.com free online photo editor, fun photo effects
Huh...best gile entry ni
Sbbnye mak dah lame tak pergi kenduri kawin
Seingat aku...sejak aku sekolah menengah kot
Aku yang selalu temankan arwah ayah untuk gi kenduri
Kalau aku takde (sbb duk asrama) ayah akan pegi sorang je
Bukan kenduri kawin je
Keluar rumah pun setakat nak pegi hospital jelah ....
Tapi rupe-rupenye baru aku tau
Mak perlukan support...
Die boleh je ikut aku pegi bank ( because aku insist to do so)
Ramai yang tak setuju tindakan aku
Tapi alhamdulillah, after almost 2 years...
Sukses!!!....aku boleh nampak mak semakin pulih dari kesedihan...
Mak bukan je setakat dah boleh pergi bank
Pergi rumah saudara saudara yang jauh pun mak sanggup
Aku tau mak dah tua...
Dah 70 tahun...
Tapi insyaAllah mak masih lagi sihat
All she need is attention n support
Mak selalu cakap die malu nak pegi tmpt public sbb die sakit
Jalan pun tak stabil
Tapi aku cakap dgn mak
" Mak, ramai je org lagi teruk dari mak. yang pakai wheelchair pun ade mak ...ok je"
Lame - lame mak termakan juga nasihat aku...
N because of that
Mak dengan beraninye boleh pulak pergi kenduri kawin Farah Hana dan Fauizul
Farah ni kepada pakcik Rahim....
Mak dan pakcik Rahim adalah adik beradik 1 ayah tapi lain mak
And to be honest aku tak pernah jumpe pun si Farah ni...tapi pakcik Rahim ni ntahlah
tak ingat sgt..
so gi rumah die mmg lah tak pernah jejak lansung
Kiterorg sampai rumah pengantin dah pukl 4..
Sbb nye sblm tu aku kene jadi penganti untuk wedding lain
Well...sampai je kat situ, alhamdulillah
Ade lagi saudara mak yang ade di majlis tu
piZap.com free online photo editor, fun photo effects
Makcik Normadiah & anak beranak
Mak pun boraklah sakan
She looks happy
Banyak juga yang die borakkan...
Ni gambar mak dgn pengantin
Kebetulan time tu pengantin baru je balik dr outdoor shooting
piZap.com free online photo editor, fun photo effects
piZap.com free online photo editor, fun photo effects

aku smpt snap picture pelamin dan hantaran...
simple but attractive..=)
piZap.com free online photo editor, fun photo effects


4 comments:

suria lekatlekit said...

mak sakit apa sampai tak yakin nak jumpa orang? biasa la org tua.. kdg2 dia takut keuzuran dia menyusahkan org bila nak kemana mana

Nora Shahaira said...

terkadang org tua ni fikir ..makin mereka tua makin nak malu dan nk sisihkan diri dr org..tak apa...sokong selagi boleh..

pelamin dia persis pelamin akak dulu..cuma kerusi je berbeda sangat

Unknown said...

Lekit : mak sakit kaki ...tapi maybe die malu nak jalan pakai tongkat @ wheelchair...
yes...sokong pendapat lekit 100%

Unknown said...

Kak Nora : thanks kak...kire cute lah pelamin akak ye..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!