Sunday, January 1, 2012

selamat tinggal viva ku yang terchenta



aduss....
agak hiba jugak nak meninggalkan viva
itulah kereta ku yang pertama
banyak kenangan bersama viva
viva la duk meneman mase gi keje dulu
memula beli ni pun sbb nak gi keje kat cimb
time tu assume kene keje shift
tu yang beli je
kebetulan viva baru je keluar
syok betul
time aku bwk ramai jugak yang pandang
eheheh...syoknye....
dalam sedar tak sedar almost 5 years la viva ni menabur bakti
tak pernah lagi meragam
sedih jugak
arwah ayah dulu penah cakap
" ayah nak adik pilih kete betul...ayah taknak adik suke2 tukar kete...
lagipun siapa nak tlg adik kalau kete rosak tgh jalan"
sbb tulah ayah insist beli kereta baru dari beli kereta 2nd hand
betul cakap ayah
lepas 1 tahun pakai viva
ayah pun meninggal...
selama ayah sakit terlantar kat spital UKM
mmg viva la peneman aku
ulang-alik waktu malam
tak pernah breakdown or break my heart
sape kate viva tak tahan lasak tu mmg silap la
dgn viva nila aku duk gune ulang-alik ke kelantan mase KDC dulu
ok je....
alhamdulillah, mase aku kirenye dah banyak fasa lah viva ni menemani aku
nampak je kecik....
aku mesin basuh dan peti ais pun buleh....
sedih mase nak antar viva ke semban ritu
walau viva ni bukan manusia
tapi jasa dan kenangan bersama aku
tak mungkin aku lupe
semoga viva ni akan terus berkhidmat kepada tuannye yang baru...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!