Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru

semangat betul aku menyanyikan lagu2 patriotik, nayid asma ul husna dan lagu guru hari ni
mungkin seronok........
mungkin suke-suke
tapi ape ape pun
aku bersyukur sbb dah 4 tahun aku bergelar guru
tak sangka...
dulu, aku mmg tak suke jadi guru
alasannya..............
dalam taknak tu aku akhirnye jadi juga
dan skrg..............
dari benci jadi cinta
alhamdulillah
dan karier ini menyedarkan dan menginsafkan aku ttg amanah


" Janji yang perlu ditunaikan"

kalau nak tunaikan cek senang
tapi tunaikan amanah?????
erm.......
semoga Allah membimbing kami semua

tapi tahun aku agak terharu
sbb nye pelajar-pelajar begitu teruja nak berikan hadiah kepada guru
mcm2 cara dieorng kumpulkan duit untuk belikan hadiah
sedangkan majoriti pelajar aku bukanlah dari keluarga yang senang dan kaya

sesungguhnya berat sungguh hendak ku terima
tapi kalau tolak lagilah tak beradab
mungkin sbb tulah kerjaya guru ini penuh dgn rasa suka duka
dan sbb tulah kadang2
anak murid ni mcm racun tapi kadang2 dirong jugalah madunya....

ape ape pun....
selamat hari guru...
ikhlas dari ku......:)




4 comments:

suria lekatlekit said...

selamat hari guru juga.. Cikgu akan sentiasa di iktiraf sehingga akhir hayat. Pggilan cikgu tu takde akhir walau khidmatnya dah berakhir. beruntung jadi cikgu

Unknown said...

terima kasih

syafiah abdul jalil said...

selamat hari guru ckg..sampaikan slam ikhlas dr sy...

Unknown said...

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!