Tuesday, October 30, 2012

Kursus PBS

hari ni aku nak share story sket pengalaman aku berkursus harini
tak perlu aku detailkan dimana, subjek ape demi menjaga kestabilan dan keharmonian pelbagai pihak. Sebagai guru bukan opsyen aku lebih suka mengambil pendekatan mendengar dan cuba memahami daripada banyak mengkritik tambahan pula aku sendiri sudah berpengalaman dalam PBS ini kerana berpeluang mengajar pelajar tingkatan 1 tahun ini. Maka sekurang-kurangnya aku tidak datang dengan 0 minded.

so yang jadi isunya adalah ketika briefing sessi pagi..dah mcm2 suara yang timbul..tak puas atilah, tak betulla..)**&*%$%$#$.........susah nak cakap....ade juga rasa nak tolong JU kat depan yang bagi taklimat tu tapi apelah daya kan...so baik senyap je...bukan opsyen.....sebnrnye aku nak sangat bersuara

" cikgu, pls....ni kan dah jadi dasar, mana boleh nak bantah"

tapi sapelah aku kan....so better senyap sajela...
so aku memilih utk berdiam............yup...DIAM
tapi lame lah jugak perdebatan tu....
dan aku rasa sangat menggangu.......

berdasarkan situasi ini.....aku cuba memahami kedua-dua pihak........
most of teacher still tak nampak kesan dari pelaksanaan PBS ni.......
aku kebetulan je, lecturer kat IPG ade story sket so sbb tu aku nampak...
jadi sbb tulah ramai cikgu dan PARENTS yang tak setuju pasal PBS ni

ape apepun PBS ni masih baru...
ape lah salahnye kita terima dahulu...
lagipun banyak negara lain yang dah sukses menjalankan sistem mcmni
cube kita berlapang dada menerima ...
kalau ade lompong kita perbaiki.....
cuma aku sangat berharap...lebih banyak pendedahan maklumat ttg PBS ni agar lebih ramai org yang faham konsep dan pelaksanaan PBS ni



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!