Thursday, September 1, 2011

yang terbaik

sorang kawan aku pernah bertanya
" aini tak admire kepada org yang educated+ kaye ( golongan professional) ?"
aku jawab
" tak ,...saye tak rase pulak mcm tu, dulu mungkin tapi tak lagi?"
" kenape?"
" ape bezanya kite dgn mereka???
kita juga ade pelajaran...
soal kaye atau tidak...
itu bergantung kepada usaha kita ..
lagi rajin insyaallah kita mmg mudah kaye
cume sejauh mane kita akan berpuas hati dgn kekayaan kita....
itulah yang sukar kita perolehi
jadi buat mase ini aini lebih suka dan tertarik
untuk admire pada org yang berakhlak mulia
kerana sgt sukar nak perolehi akhlak yang mulia"
kawan aku diam
mungkin jawapan aku itu tidak menyeronokkan
mungkin terlalu tidak realistik
tapi itulah yang aku cari

sebagai seorang guru
dengan gaji yang kecil
hidup di kampung
serba sederhana
aku bahagia
alhamdulillah
dan itulah nikmat paling bermakna bagi aku sekarang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!