Wednesday, November 2, 2011

Singapore datang lagi

sibuk sungguh sessi persekolahan 2011
program demi program tiada henti
sedangkan tugas hakiki sedia menanti
huh.....pujangga baik pulak aku ni
ntahlah difikir-fikir
mmg best dan bagus program lawatan (exchange program) ni
tayangan video dan persembahan formasi kadet polis dieorg mmg terbaik
dan aku seronok sbb kalini student dari sekolah greenview ni majoritinye melayu
so tak perlulah nak tergeliat lidah speaking sgt kan
cume yang aku kesalkan sikap sesetangah pihak ni
setiap kali singapore datang (kali ni je dah 4 kali datang)
mesti kecoh nak buat dual languages
ooo pls...
dieorng faham lah bahasa melayu
lagipun tujuan dieorng datang ke sini
sbb nak exchange program
so apelah salahnya dalam program ni
tradisi utama ditonjolkan
ni tidak
setiap kali lawatan
kami warga sekolah terpaksa berhempas pulas
gembeling tenaga mewujudkan suasana yang retorik
huhuhu...kejam statement aku
sbb aku adelah org yang jujur
jadi diri sendiri
so aku rase sukar untuk menerima untuk menjadi hipokrit ini
tapi aku telankan aje..
sbb akulah "YANG MENURUT PERINTAH"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!