Monday, March 12, 2012

Konflik



Masih aku ingat lagi lecture sosiologi ari sabtu yang lepas
mmg menarik dan terbaik la
ade yang menyentuh isu konflik...
so, konflik....sape yang sukekan konflik kan????
tapi konflik still ade pro dan kontra
yupp....
dari konflik adenye stress...
dari stress....akan menggasak mencari solution
yess...great solution....
tapi biasenye dalam mencari solution nilah kite terkandas...
betul tak...
kalau time tu mood sgt stabil
so our mind can keep think wise n positive
but somehow kalau time tu tgh moody
alamak!!!!!!
boleh pecah telinga
kalau jadi mangsa
tapi dok pk na discuss all these theories mmg memeningkan kepala lah kan
bagi aku simple je...
kita ada ALLAH SWT....
kalau rase konflik doa banyak2 kepada ALLAH
let ALLAH guide us
sbb ape ape pun takdir ALLAH adelah yang terbaik buat diri kita
bak kata johad kat johara .....tuhanlah yang menentukan segale-galenye...kita hanya REDHA...
ok..bagi aku...sambung semula
kalau rase diri dalam konflik
1) doa kepada ALLAH agar diberi petunjuk
2) discuss baik2
4) action
3) tawakal

tapi mcmane pun iman ni ade yazid wa yankuz....
mean ade tatkala iman kita ni subur....ade tatkala iman kite ni kering
so nilah yang menggusarkan
tatkala iman yang subur
mase tu mmg otak kita akan tau ape yg perlu kita buat.....
ape yang terbaik bagi mengatasi konflik
tapi kalau time tuh tgh kering
ayoyoyoyo.......
dan aku akui aku pun selalu salah langkah dalam mengatasi konflik diri
tetapi still ade cara penyelesaian ......
jgn gusar ...huhuhu
caranya....insaf dan bertaubat....
lets say dah termarah atau termaki hamun
mintak la maaf....
mmg confirm ade rase cuak, takut, ego untuk mintak maaf
tapi sesungguhnya kita perlu rase bersyukur kerana rasa bersalah itu
adalah anugerah dari ALLAH SWT....
sesungguhnya bisikan itulah yang mendorong kita untuk berubah kearah kebaikan....
samada dimaafkan atau tidak...
itu isu yang lain.....
yang penting di pihak diri sendiri kita telah berusaha
dan bermujahadah....
bermujahadah dalam mintak maaf...(betul la kan?)
somehow.....
kerana konfliklah lah juga manusia boleh berubah
kerana konflikla juga aku disini...
dimana ya aku sekarang?????
ahahaha
ape apepun doakan aku yang terbaik
aminnnn....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!