Saturday, September 29, 2012

Getir MAsterku


Ya Allah aku rasa benar-benar tergugat dengan dugaan yang aku hadapi hari ni... untuk hampir beberapa jam aku "monyok" dan suram........ kalau ikutkan mood...mmg aku nak je terus tido dengan harapan melupakan peristiwa tu dan mengharapkan hari esok akan memberikan sinar yang membahagiakan...namun aku akur dengan tugasan utuk subjek PERADABAN DUNIA DAN TAMADUN ISLAM yang perlu present hari esok, aku GAGAH kan diri dan mencari-cari semangat yang hilang sebentar tadi...Aku yakin Allah lebih mengetahui apa yang sedang aku rasakan kini... 

Aku berkenalan dengan seorang pelajar master UKM, dari Iran (SYIAH). Perkenalan kami sangat singkat di mana awal perkenalan kami disebabkan X bertanya kepadaku tentang asrama di UKM. Sepanjang tempoh kami berkawan x sampai 1 minggu aku dapat merasakan sesuatu yang x enak ttg X. Secara ringkasnya X mengajakku "kahwin muta'h"..Astaghfirullah, nauzubillah........tak mungkin aku dapat terima, dan bagi aku amalan yang menjadi amalan syiah ini hanyalah menganiayi kaum wanita..Maaf aku bukan seorang yang alim utk menghuraikan hukum kahwin muta'h. Namun aku cukup yakin mazhab syafie x menghalalkan perkara ini. TIDAK SAMA SEKALI!!!!!!!!!...

Aku menyatakan secara tegas menolak permintaan X. Bahkan aku mmg xnak lansung berjumpa dengan dia sekalipun sekadar berkawan kerana X sangat tegar mempertahankan fatwa SESAT yang dianutinya..Aku masih ingat lagi ketika dia mendesak aku untuk datang kerumah dalam sms yang berbunyi X:" X KISAHLAH KITA JUMPA KAT UKM ATAU MANA2, LEPAS TU AWK DATANG RUMAH SAYA" I: " LELAKI DAN PEREMPUAN BUKAN MAHRAM X BOLEH JUMPA DITEMPAT2 MCMTU" X: " KITA BACA DOA DULU UNTUK MENGHALALKAN SUPAYA KITA X BERDOSA." I: " MAAF, SAYA X BOLEH " I: " INILAH CARANYA KALAU X TAK PERLU KAWAN" I: " OK, KITE OFF"

Aku kongsikan peristiwa ini dengan sahabat-sahabat guru di sekolah aku. Mereka sama seperti aku. TERKEJUT. Bahkan ade yang berkata. " Nasib baik kau ade basic agama, kalau x boleh down sekali..." Syukur , Alhamdulillah aku kenal die pun x sampai 1 minggu...Allah dah tunjukkan sikap sebenar si X ni..Alhamdulillah...Pernah sekali aku kongsikan dengan sahabatku Tasha. "Kalau aku nak tau perangai lelaki itu jodoh aku atau tidak aku hanya doa kepada Allah..InsyaAllah Allah akan tunjukkan perkara yang sebenar...Aku dah penat nak menilai perangai manusia ni..Lagipun pandangan aku ni selalu buta dan salah..Biarlah Allah yang guide aku..." Dan Alhamdulillah, buat mase ni aku akui telah melepasi beberapa orang lelaki berkat dengan taufik dan hidayah daripada Allah...

Baiklah....sambung cerita tadi, .......Kebetulan kelas harini ini habis lambat drpd kebiasaan maka tamat sahaja kelas aku terus drive kereta ke Kolej Pendeta Zaaba untuk mengalas perut. Ketika drive keluar dr fakulti aku nampak si X sedang berjalan kaki menuju ke Fakulti aku. " Ya Allah dia nak cari aku ke??"..X bukalah pelajar Fakulti Pendidikan...Menurut X, die ambil master dalam Chemistry...dia kata die ade motor tapi aku nampak die berjalan kaki pulak....Entahlah, xtaulah mane satu kebenarnnye..Cume aku terkejut bile nampak die dtg ke Fakulti aku...Hanya Allah sahaja yang tau perasaan aku time tu..Sampaikan time makan pun rasa serabut je. Mcm-mcm terlintas dalam otak aku..Sebenrnye pukul 8-10 mlm aku ade lagi kelas kat Fakulti, tapi aku takut nak pegi sbb takut die tunggu aku kat situ...dan mcm2 masalah pulak come out mase tu..last-last aku duduk bermuzakarah di Masjid UKM..akhirnye aku terlintas menghubungi bf aku aida untuk seek for advice. Finnaly aku buat keputusan utk terus balik dan memontengkan diri dari kelas PA1..Aku tak nampak cara lain utk hari ni, seandainya aku kembali ke fakulti dan X ade disitu..maka X akan nampak aku..die akan tahu kereta aku..mungkin die akan follow aku...Mcam2 dalam otak aku mase tu..So, aku pujuk hati untuk redha dgn keputusan drastik yang aku ambil di saat itu..Bak kata aida tadi.." Aini x nak inform kat guard ke?? Next week kelas mcmane??"..Tapi this week better balik dulu...InsyaAllah akan ade penyelesaiannya..

Aku bukanlah perempuan yang cantik, biase2 sahaja tapi ini pengalaman aku kali 3 berdepan dengan Pak Arab. Memang menakutkan!! Pak Arab kalau dah suka mmg dengan someone, dia akan kejar perempuan tu. Ya Allah selamatkanlah aku Ya Allah.. Plan untuk nex week mmg aku akan mintak tolong classmate..tapi insyaAllah...cume malam ni aku perlukan rest....utk calm down myself. Bile berlaku perkara-perkara mcmni mulalah hatiku syahdu.Nasib diri x bersuami mmg mengundang fitnah, ayah juga dah xde...jadi ape2 kenelah berdikari...Aku x sanggup nak cerita kat mak aku yang dah tua..Aku takut kalau aku cerita nanti mak aku akan susah hati dan risaukan aku bile aku pegi UKM. X apelah, nia semua dugaan dari Allah..InsyaAllah..ade hikmah di sebalik apa yang berlaku...Doakan aku tabah mengharungi semua ini ye sahabat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!