Friday, October 26, 2012

Kolej Pendeta Zaaba

Kolej Pendeta Zaaba merupakan antara penginapan yang paling top bagi pelajar master...
Eheheehe...nak tau sbb ape? sbb kat sini lah tempat kami boleh menginap dgn harga yang murah
Dengan harga RM 6 utuk sehari complete dgn katil +almari..ok dah tu...
Memandangkan harga yang sangat ok...selalunye aku mmg lah akan tido kat sini pada hari jumaat..
Setiap sem mcm tulah...aku akan pilih kelas hari sabtu dan jumaat...senang sket utk save budget..

ni gambar bangunan pejabat + kafe + kedai runcit kat sini....
kalau nak booking bilik mmg kene pg kat sini
selalunye time nak booking bilik ni lah yang leceh...
nak kene rushing sket time ari jumaat tu..
sbb pejabat just bukak sampai pkl 5
cume kadang2 tu mintak tulong juga pada pelajar fulltime utk booking kan 
senang sket

ingatkan ade tulisan arab kat signboard ni...ghupenye just tulisan jawi je..hihihih
ok yang ni lah makteh corner...kat cafe ni...corner dielah paling besar
taklah sedap sgt...dah tu je yang ade...alhamdulillah...
kdg2 muak gak bile stp ari jumaat makan kat sini..tapi ape nak buat...
bukan ade pilihan banyak sgt pun..





tu die tmpat keluar duit...mmg diperlukan sgt ...taklah rushing nak  mencari atm kan kan
ni blok d....rasenye ni utk pelajar fulltime...
sbb tak pernah dapat duk blok ni
selalunye dapat blok c je

ni pulak tempat parking.......mmg limited parking kat sini.....
nak pulak time weekend ..lagilah banyak kete..so selalunye dgn agak berani aku parking je kat tmpt parking "pengetua" hihihi...saje je..parking kejap je pun....tak sampaai 1 jam...

blok yang ni pulak untuk pelajar permata pintar...
pernah dgr pasal projek permata pintar???
hehehe...hebat kan depa ni.....dapat duk universiti .....
duk jelah.....tapi belum jadi mahasiswa/wi pun...eheheh

yang nilah contoh bilik terbersih...hihihi.........
kalau bayar rm6...dapat 1 katil jelah....
kalau nak sebilik bayar jelah rm12......
okla kemudahan yang die bagi....
just kene bawaklah cadar lah bagi alas...
tapi org backpacker mcm aku ni cukupla alas dgn kain batik je...
name pun musafir dalam menuntut ilmu....
janji boleh ade tempat berehat dan berlindung, syukur alhamdulillah

jeng-jeng....yang ni aku suke....ade meja, kerusi dan port elektrik...
sesuai sgt kelengkapan ni....
bakul laundry tu aku punye ye...
takdelah provided....hihihih 



aku baru perasaan keberadaan mesin air ni........sbbnye aku bukannya peminat air gas sgt
kalau dah ready utk merasai kenikmatan sakit gastrik...barulah aku berani minum...........huhuhuh
nilah parking depan blok c....
ni time pagi....ramai dah pegi klas
kalau time mlm...penuh sgt........
bile dihitung dengan akal
aku bersyukur sambung ma kat ukm...
murah dari banyak segi....
kalau aku ambik um...
pergh...
mane dapat dgn harga mcmni....
alhamdulillah.....
doakan lah aku dapat dean list....(",)
eheheh....harapan tinggi melangit...
ape ape pun...doakan agat semnagat aku tak luntur untuk meneruskan perjuangan untuk menggulung PHD...
terima kasih semua

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!