Friday, November 16, 2012

tarikh tututp pbs 2012



Punye semangat...siap bagi gambar large lagiii...
siap highlight kat " selewat-lewatnya pada 20/11/12...
ni lah sistem yang guru-guru kene key in utk data pbs
PBS ni stand for pentaksiran berasaskan sekolah...
sebnrnye aku dah abis key in dah utk akademik
ni yang rase serabut ni key in yang koko pulak
camne tak serabut
seminggu sbl  tututp sekolah
baru dapat borang utk diisi oleh guru penasihat...dan sbnrnye x dibriefing pun mcmne nak key in on9
biaselah minggu terakhir persekolahan mmg sgt busy...
so borang2 diserahkan pula guru kelas...hari terakhir persekolahan...NAMPAK tu...
dengan tarikh before 20/11...nak tak nak kenalah hadap
aku masih bersyukur dgn status yang masih bujang jadi aku takdelah rase beban sgt
tapi memikirkan nasib kawan yang dah berkeluarga mmg simpati
takpelah aku hadapi jelah tugasan ni
so bile nak key in....
aku dapati ade mslh lah pulak.....
ade bende2 yang takde dlm sistem....
eh mcmmane ni????
ermm.... try call no helpdesk...engage...
ermm....dah la cukup sengkang mata utk key in...
faham2 jelah....line broadband ni slow.....
bile slow....tetibe dah log out....
dah lah log in susah...tetibe dah log out....
mase tu...rase lah mcm2...
dahlah gune broadband sendiri...ade mslh ...nak call helpdesk...gune hp sendiri...
start lah otak berkira-kira....
bile aku pandang screen tu lagi aku sakit hati

SEHUBUNGAN DENGAN ITU ........................
ya Allah....what will u do if u in my shoes?
tu br sikit je isu yang aku boleh kongsikan disini
banyak lagi isu lain....
tapi tak boleh dibincangkan disini
aku faham status aku yang menurut perintah....
tapi......dah berkali-kali......

harap sgt pihak2 atasan menyelami maslah guru-guru mcm aku ni
sbbnye tak semua pihak atasan yang nak ambil peduli
bahkan ade segelintir pihak atasan yang lansung tak ambil peduli bahkan bersikap sgt selfish..
bayangkan....sblm ni nak mereka taknak pun ajar menengah atas
tapi bile ada PBS ni...sanggup ajar menengah atas demi nak avoid PBS
hemmmm.....dari satu aspek mereka boleh menang ...sbb mereka tu bos
tapi dr aspek yang lain...
dari segi tanggungjawab???
jawab jelah kat akhirat kelak ye...

sbb tulah isu pbs ni sukar nak diselesaikan
tu yang aku nampak
mungkin ramai akan tak bersetuju dgn pendirian aku
takpe aku faham
aku tak salahkan sesiapa
sbb aku berpegang ttg amalan demokrasi

aku juga tak lah mengharapkan suara kecil aku ni didengari
tapi aku perlu suarakan pendpat aku
tapi dengan siapa
dan dimana????
tu yang jadi persoalan......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!