Wednesday, November 14, 2012

SALAM MAAL HIJRAH 1434H

Bismilllahirrahmannirrahim....
alhamdulillah....
masih sempat lagi meneruskan liku2 perjalanana sebagai seorang Muslim
alhamdulillah syukur...
nikmatnya jadi org Islam
suatu masa dahulu aku sering tertanya-tanya
apelah nikmatnye jadi org Islam ni???
biase je....
takde rase best pun...
dah lah leceh kene tutup aurat, kan best jadi org lain...bebas je nak buat ape.......
di saat kejahilan itu..
setiap dugaan dan ujian yang Allah berikan aku anggap sebagai bebanan semata-mata
aku jauh terpesong
egoku terlalu tinggi .....
segala yang berlaku aku timbangkan melalui kewarasan akal semata-mata.......
tabi satu perkara yang aku sedari
AKU TAK BAHAGIA
AKU MENDERITA
tapi aku masih tak nampak jalan pulang
bahkan dugaan hidupku masih tidak berhenti datang.......
dan sebenarnye tidak pasti bilakah noktah terakhir aku yang akhirnye menemukan aku kepada TURNING POINT......
tapi yang pasti perlahan-lahan..........
nikmat iman itu kembali penas mengalir dalam diri
nikmat iman pastinye tidak sehebat sahabat-sahabat pembaca sekalian ....
bahkan jauhhh hinaaa .......
cuma aku ingin kongsikan betapa nikmantnya imaaan...
betapa beruntungnya hamba-hamba Allah yang telah lama memiliki nikmat imaan
segala persepsi, pandangan, worldview berubah 100% melalui kacata mata iman....
subhanaAlllah alhamdulillah.....
tapi aku bersyukur....biarpun lambat merasakan nikmat iman .....
sekurangnya-kurangnya aku perlu bersyukur kerana akhirnye sempat merasakan nikmat iman ini...
kerana Allah suka pada hambaNya yang bersyukur...
dan kini aku menyedari aku perlu berkongsi nikmat syukurku ini kepada semua orang
tidak kira kepada sesiapa pun...
kerana setiap insan di dunia ini berhak mendapat nikmat kebahagiaan...
insyaAllah...
semoga Allah tunjukkan kepadaku jalan dalam merealisasikan tanggungjawabku ini...
amiiin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!