Tuesday, November 20, 2012

Terapiku



setelah melalui stress menyiapkan pbs.....
maka 1 bende yang terlintas dalam kepala aku ...
shopping....yesss.......
tapi shopping yang lebih berhemah.....
food shopping........
eheheh.............so aku terus ke tampin mini market....
aku suke kedai ni...sbb kelengkapan utk buat kek dan kuih banyak...
faham2 jelah rembau tu mcm pekan cowboy je...
tak banyak barang yang ade...
dan org mcm aku ni....
mmg suke kalau dapat explore mcm2 walaupun tak reti pun bende tu utk ape......
well.....sampai je kat situ mcm2 jugaklah aku ambik
tu pun puas bersukat2....takut lah banyak abiss duit....
so nilah barang2 yang telah aku beli dari kedai mini market tampin


 jug kecil..senang sket nak measure air atau liquid yang small measurement
harga rm2.50


bikarbonat soda ni rm1.00 
aku selalu gune dalam buat kuih...
mcm goreng pisang ke/ kuih jemput...


baking poweder ni pulak 3.80  



nilah bende yang dah lame sangat nak beli
tak mahal pun  just 2.50 tuk 1set


ni pun same lah 1 set...
tapi x ingat berape ringgit


yang ni pun antara bende yang telah sekian lame nak dibeli
mahal sketlah sbb rm15.++
tapi mase tu main beli je...
sbb excited nak beli sgt...
tapi berbaloi sgt sbb mmg bekas ni non stick...
tak perlu alas2 ape - ape pun tuk buat bread atau kek



hehehe...yang ni mmg tak masuk list pun..
tapi sbb nampak best je adunan mashed potato ni
tu yang last sekali beli lah jugak
sbb tulah yang aku suke sgt pegi tempat mcmni
jadi rambang mata
hahahaha


yang ni pulak adalah kelengkapan yang mmg hendak dibeli
gula perang tu mmg nak gune utk buat inti kelapa
yang tepung halus akak all purpose flour nak gune utk buat kek
margerin tu pun biaselah kan.
so total belanja adelah below rm60
banyak jugak lah tu...
tapi tak apelah....
terapi tuuu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!