Wednesday, December 26, 2012

Kekapissssss

Akhirnye dpt juga rase kekapis...
selalu tgk kat tv je..
huhuh..kebetulan jumpe kt Pasar seremban...
memula rasa mcm malas je nak beli....sbbnye takut tak boleh nak telan
tapi bile pk2 balik....jarang jumpe bende ni...lagipun makanan halal kan....
rugi tak rasa....huhuhu.....
dengan harga RM 14 sekilo..bolehla nk try...boleh lah juga....nak kate banyak sgt tak lah juga...
sbb cengkerang kekapis ni besar...mcm tiram kot...
isi dalamnye...tak pulak sebesar cengkerang ...uhuuh
rsnye mcm lala sket...,ade jg re sotong....aku buat goreng dgn sos tiram je...
quite nice juga rasenye....maaflah, aku tak teringat pulak resepi masakan kekapis yang aku selalu dok tgk kat #703 tu.......
kekapis ni kena bersihkan betul-betul ....
kalau x , termakan pasir la jwbnye...huhuh...
nak bersihakan tu tak lah leceh sgt...cume mesti keluarkan isi dari cengkerang....
ni yang aku selalu nampak dalam tv lah kan...
tak tau lah pulak kalau ade org masak kekapis ni dgn cengkerangnye sekali...
yelah mcm kerang kan....banyak kali juga aku jumpe kedai yang jual lauk kerang sekali dgn cengkerangnye sekali............

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik...klik...klik!!!!